FAQ
Probleemoplossing
33.Ik vind het antwoord op mijn vragen niet op het platform. Met wie kan ik contact opnemen?
Neem contact op met de Kamer voor al uw vragen over de petities via petitions-verzoekschriften@dekamer.be. U krijgt zo snel mogelijk antwoord.
34.Ik wil een vergissing/misbruik op het platform melden. Met wie kan ik contact opnemen?
Om een vergissing of een misbruik te melden, kunt u een e-mail sturen naar petitions-verzoekschriften@dekamer.be.
35.Waar kan ik terecht met technische vragen of problemen?
Uw technische vragen of problemen kunt u mailen naar servicedesk.dto@bosa.fgov.be.
36.Waar kan ik terecht met vragen over of problemen met CSAM?
Met al uw vragen over of problemen met CSAM kunt u hier terecht: https://sma-help.bosa.belgium.be/nl/contactformulier .
37.Waarom wordt het platform “dekamer.mijnopinie.belgium.be” niet correct weergegeven met de Internet Explorer (IE)-browser?
Het platform “dekamer.mijnopinie.belgium.be” maakt gebruik van de programmeertaal JavaScript, waarmee complexe mechanismen op een webpagina kunnen worden uitgevoerd (weergave van een menu, opties, …). Het platform maakt echter gebruik van de laatste versie van JavaScript (ES6), die niet langer compatibel is met IE 11 (versie 11 is compatibel met ES5).
Als u daarentegen gebruik maakt van Edge, de opvolger van Internet Explorer, zal u op het platform kunnen surfen en zal u van alle functionaliteiten gebruik kunnen maken.
Houd er rekening mee dat Microsoft het gebruik van Internet Explorer 11 afraadt en het niet langer ondersteunt voor zijn online toepassingen.
38.Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen om mijn account te bevestigen. Waarom?
De bevestigingsmail is mogelijk in uw SPAM of andere ongewenste e-mails terechtgekomen.
Zo niet, dan is het mogelijk dat u bij het aanmaken van uw account een onjuist e-mailadres heeft opgegeven.
Stuur in dit geval een e-mail met uw voor- en achternaam naar petitions-verzoekschriften@dekamer.be.
39.Ik heb het verkeerde e-mailadres ingevuld bij het aanmaken van mijn account. Wat nu?
Stuur ons een e-mail met uw voor- en achternaam naar petitions-verzoekschriften@dekamer.be.
40.Waarom krijg ik een foutmelding bij de authenticatie op Itsme?
Deze foutmelding kan optreden wanneer u het petitieplatform bezoekt vanuit een andere browser dan de standaard browser op uw smartphone (bijvoorbeeld: het platform bezoeken via Chrome hoewel uw default browser Safari is), en vervolgens inlogt op Itsme.
Na de authenticatie op Itsme wordt u terug doorverwezen naar het platform via uw standaard browser. Indien die browser echter niet overeenstemt met de browser waarmee u zich heeft ingelogd, verschijnt er een foutmelding en wordt de authenticatie stopgezet.
Om dit te vermijden bezoekt u best het petitieplatform vanuit de standaard browser van uw smartphone of vanop een PC.
Voor meer uitleg, zie https://support.itsme.be/hc/nl/articles/360055306694-Authenticatie-stopgezet-foutmelding-op-overheidswebsites
Problemen met Itsme kunt u melden op https://support.itsme.be/hc/nl.
41.Waarom stemt, voor sommige petities, het totale aantal handtekeningen niet overeen met de som van de handtekeningen van de 3 gewesten?
Vóór haar wijziging op 16 november 2022 liet de wet van 2 mei 2019 betreffende de bij de Kamer van Volksvertegenwoordigers ingediende verzoekschriften enkel personen die in België wonen toe om een petitie te steunen waarvoor de indiener vraagt om gehoord te worden. Door een technisch probleem konden in het buitenland verblijvende Belgen toch petities steunen. Aangezien zij in het Rijksegister niet aan een gemeente waren verbonden, werd hun handtekening meegeteld in het totale aantal handtekeningen en niet in het gewestelijke subtotaal. Dit verklaart het verschil tussen het totale aantal handtekeningen en de som van de 3 gewesten.