55_2022-2023/48 - GRATIS ONDERWIJS IN BELGIË en STUDENTEN studiebeurs IN BELGIË
Pétitions
Veranderingen op "55_2022-2023/48 - GRATIS ONDERWIJS IN BELGIË en STUDENTEN studiebeurs IN BELGIË "
Beschrijving (Nederlands)
-<p><strong>WET PROJECTEN:</strong></p><p><strong>VRIJ ONDERWIJS IN BELGIË en STUDENTEN studiebeurs IN BELGIË</strong></p><p>Alle studenten die studeren als arts (alle beroepen), verpleegkundige (broeder), ingenieur (alle beroepen), wetenschapper (alle beroepen), leraar (alle beroepen), bouwer en architect (alle beroepen), programmeur hebben recht op een maandelijkse beurs van 2.000 euro en gratis onderwijs.</p><p> </p><p>Geachte Dames en Heren.</p><p>We weten allemaal dat er momenteel in België een tekort is aan specialisten in verschillende domeinen tegelijk: dokters, verpleegsters en verplegers, bouwvakkers, ingenieurs, leerkrachten, programmeurs en wetenschappers enzovoort.</p><p>Jonge mensen willen niet graag studeren in deze specialiteiten. Bovendien is het momenteel erg duur en niet rendabel om in België te studeren.</p><p>Ik ken persoonlijk verschillende jonge mensen die graag zouden willen werken als dokter of verpleegster, leraar of ingenieur, maar aangezien België geen studiebeurzen geeft aan studenten, zijn jongeren gedwongen om te werken tijdens hun studies om zichzelf te kunnen voeden, een huurwoning te betalen, alle onkosten te betalen die een mens nodig heeft. En omdat kunnen studenten maar een beperkte tijd werken, is geld schaars. Bovendien, als jongeren tegelijkertijd moeten studeren en werken, neemt de fysieke en emotionele belasting van hun lichaam toe en kunnen ze zo'n levensritme gewoon niet aan.</p><p>Ze zijn overwerkt en lichamelijk moe. Studeren is immers ook werk, en bovendien is het verantwoordelijk en serieus werk.</p><p>In deze situatie verkiezen jongeren werk boven studie en verliest België de kans om gemotiveerde werknemers te vinden in de belangrijkste sectoren van de economie.</p><p>Een economisch onzeker persoon kiest voor werk in plaats van studie, en de maatschappij verliest een belangrijk en gekwalificeerd persoon die de sociale en economische status van de maatschappij verzekert, en in de toekomst verliest zo'n maatschappij defensie en soevereiniteit.</p><p>Je kunt nooit iemand dwingen om beter te werken dan iemand die bereid is om in een specialisme (in een beroep) te werken naar eigen inzicht. Om te werken als dokter, leraar, ingenieur en wetenschapper, verpleger (en broeder) heb je talent en speciale neigingen van iemands persoonlijkheid en altruïsme nodig. Er moet een persoonlijke motivatie zijn die eigen is aan een speciaal soort persoonlijkheid. Daarom is de staat verplicht om in staat te zijn zo'n persoonlijkheid materieel te voorzien, om zo'n persoonlijkheid in staat te stellen geen materiële behoefte te voelen voor elementaire, vitale menselijke behoeften. Zulke persoonlijkheden moeten bevrijd worden van de verplichting van buitensporige arbeid tijdens het onderwijsproces, omdat studenten die deze belangrijkste beroepen beheersen een ongelooflijke belasting hebben in hun studie (in arbeid), die concentratie van aandacht, ijver en een enorme wilsinspanning vereist. Zulke mensen zijn niet meer dan 10% in een samenleving. Zij zijn de diamanten van de samenleving, die, werkend in deze beroepen in hun specialiteit, de economie van elk land veel meer geven dan de samenleving in staat is te betalen voor hun arbeid. Zij zijn het die de economie aandrijven - zij zijn de motoren van de economie.</p><p>Als België specialisten wil in de fundamentele sectoren van de economie, als België een ontwikkelde koninkrijksstaat wil blijven, moet de Belgische regering zijn onderwijsbeleid en het onderwijsbeleid van de economie herzien. België moet beslissen om studenten te betalen om tijdens het onderwijsproces te werken in bovengenoemde beroepen.</p><p>Geachte Dames en Heren, ik verzoek u een aantal van mijn voorstellen met betrekking tot het genoemde onderwerp in overweging te nemen en zo spoedig mogelijk passende wetten uit te vaardigen op de volgende gebieden:</p><p><br></p><p><strong>1. STAATSBEURS VOOR STUDENTEN VAN HET KONINKRIJK BELGIË </strong></p><p>"Alle studenten die studeren in de beroepen van arts (alle beroepen), verpleger (broeder), ingenieur (alle beroepen), wetenschapper (alle beroepen), leraar (alle beroepen), bouwvakker en architect (alle beroepen), programmeur, hebben recht op een maandelijkse <strong>de staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> van 2.000 euro (+ indexering), voor de duur van hun studies (12 beurzen per jaar, voor de hele studieperiode); of ze nu bij hun ouders wonen of niet. Deze <strong>de staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> is een betaling voor de arbeid van een student die zich bezighoudt met het onderwijsproces (het verwerven (beheersen) van de bovengenoemde beroepen). Deze maatregel werd aangenomen door het Koninkrijk België om de ontwikkeling van deze economische sectoren en de tewerkstelling van de bevolking in deze sectoren te stimuleren.</p><p>Studenten die hoge resultaten behalen in deze studiegebieden zullen ook de mogelijkheid hebben om maandelijks een verhoogde beurs (+500 euro) te ontvangen, bovenop de basisbeurs, tijdens het semester voorafgaand aan de succesvolle studie. (het aantal punten is meer dan 90% in alle hoofdvakgebieden).</p><p>Naast de studiebeurs ontvangen studenten die de bovengenoemde specialisaties volgen gratis van de Belgische overheid</p><p>A) Ziektekostenverzekering voor de gehele studieperiode:</p><p>Ziektekostenverzekering in geval van ziekenhuisopname, tandheelkundige reparatie, ambulance, bloedtransfusie, algemene ziektekostenverzekering (dokterskosten, medicijnen).</p><p>B) Een gratis abonnement voor openbaar vervoer voor de hele studieperiode in de bovengenoemde specialisaties (bus, tram, trein) in België.</p><p>C) Studenten die <strong>de staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> ontvangen, mogen niet meer dan 80 uur per maand of meer dan 800 uur per jaar in loondienst werken. <strong>De staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> wordt toegekend als financiële garantie voor de zekerheid van de student tijdens de studieperiode, met als doel de werkuren van de student tijdens het studieproces te verminderen.</p><p>Tijdens de zomer, gedurende twee kalendermaanden (juni-juli of juli-augustus of juni en augustus, of gedurende 60 dagen in de zomerperiode van 1 juni tot 30 augustus), mogen studenten een willekeurig aantal uren werken. Het aantal uren dat studenten tijdens de zomer werken, wordt niet meegerekend of opgeteld bij de 800 uren die tijdens het schooljaar zijn toegestaan.</p><p>Onder deze voorwaarden hebben ouders van studenten recht op kinderbijslag voor de student tot en met de 25e verjaardag van de student (leerling), als de studenten bij hun ouders wonen.</p><p><br></p>- +<p><strong>WET PROJECTEN:</strong></p><p><strong>VRIJ ONDERWIJS IN BELGIË en STUDENTEN studiebeurs IN BELGIË</strong></p><p>Alle studenten die studeren als arts (alle beroepen), verpleegkundige (broeder), ingenieur (alle beroepen), wetenschapper (alle beroepen), leraar (alle beroepen), bouwer en architect (alle beroepen), programmeur hebben recht op een maandelijkse beurs van 2.000 euro en gratis onderwijs.</p><p> </p><p>Geachte Dames en Heren.</p><p>We weten allemaal dat er momenteel in België een tekort is aan specialisten in verschillende domeinen tegelijk: dokters, verpleegsters en verplegers, bouwvakkers, ingenieurs, leerkrachten, programmeurs en wetenschappers enzovoort.</p><p>Jonge mensen willen niet graag studeren in deze specialiteiten. Bovendien is het momenteel erg duur en niet rendabel om in België te studeren.</p><p>Ik ken persoonlijk verschillende jonge mensen die graag zouden willen werken als dokter of verpleegster, leraar of ingenieur, maar aangezien België geen studiebeurzen geeft aan studenten, zijn jongeren gedwongen om te werken tijdens hun studies om zichzelf te kunnen voeden, een huurwoning te betalen, alle onkosten te betalen die een mens nodig heeft. En omdat kunnen studenten maar een beperkte tijd werken, is geld schaars. Bovendien, als jongeren tegelijkertijd moeten studeren en werken, neemt de fysieke en emotionele belasting van hun lichaam toe en kunnen ze zo'n levensritme gewoon niet aan.</p><p>Ze zijn overwerkt en lichamelijk moe. Studeren is immers ook werk, en bovendien is het verantwoordelijk en serieus werk.</p><p>In deze situatie verkiezen jongeren werk boven studie en verliest België de kans om gemotiveerde werknemers te vinden in de belangrijkste sectoren van de economie.</p><p>Een economisch onzeker persoon kiest voor werk in plaats van studie, en de maatschappij verliest een belangrijk en gekwalificeerd persoon die de sociale en economische status van de maatschappij verzekert, en in de toekomst verliest zo'n maatschappij defensie en soevereiniteit.</p><p>Je kunt nooit iemand dwingen om beter te werken dan iemand die bereid is om in een specialisme (in een beroep) te werken naar eigen inzicht. Om te werken als dokter, leraar, ingenieur en wetenschapper, verpleger (en broeder) heb je talent en speciale neigingen van iemands persoonlijkheid en altruïsme nodig. Er moet een persoonlijke motivatie zijn die eigen is aan een speciaal soort persoonlijkheid. Daarom is de staat verplicht om in staat te zijn zo'n persoonlijkheid materieel te voorzien, om zo'n persoonlijkheid in staat te stellen geen materiële behoefte te voelen voor elementaire, vitale menselijke behoeften. Zulke persoonlijkheden moeten bevrijd worden van de verplichting van buitensporige arbeid tijdens het onderwijsproces, omdat studenten die deze belangrijkste beroepen beheersen een ongelooflijke belasting hebben in hun studie (in arbeid), die concentratie van aandacht, ijver en een enorme wilsinspanning vereist. Zulke mensen zijn niet meer dan 10% in een samenleving. Zij zijn de diamanten van de samenleving, die, werkend in deze beroepen in hun specialiteit, de economie van elk land veel meer geven dan de samenleving in staat is te betalen voor hun arbeid. Zij zijn het die de economie aandrijven - zij zijn de motoren van de economie.</p><p>Als België specialisten wil in de fundamentele sectoren van de economie, als België een ontwikkelde koninkrijksstaat wil blijven, moet de Belgische regering zijn onderwijsbeleid en het onderwijsbeleid van de economie herzien. België moet beslissen om studenten te betalen om tijdens het onderwijsproces te werken in bovengenoemde beroepen.</p><p>Geachte Dames en Heren, ik verzoek u een aantal van mijn voorstellen met betrekking tot het genoemde onderwerp in overweging te nemen en zo spoedig mogelijk passende wetten uit te vaardigen op de volgende gebieden:</p><p><strong>1. STAATSBEURS VOOR STUDENTEN VAN HET KONINKRIJK BELGIË </strong></p><p>"Alle studenten die studeren in de beroepen van arts (alle beroepen), verpleger (broeder), ingenieur (alle beroepen), wetenschapper (alle beroepen), leraar (alle beroepen), bouwvakker en architect (alle beroepen), programmeur, hebben recht op een maandelijkse <strong>de staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> van 2.000 euro (+ indexering), voor de duur van hun studies (12 beurzen per jaar, voor de hele studieperiode); of ze nu bij hun ouders wonen of niet. Deze <strong>de staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> is een betaling voor de arbeid van een student die zich bezighoudt met het onderwijsproces (het verwerven (beheersen) van de bovengenoemde beroepen). Deze maatregel werd aangenomen door het Koninkrijk België om de ontwikkeling van deze economische sectoren en de tewerkstelling van de bevolking in deze sectoren te stimuleren.</p><p>Studenten die hoge resultaten behalen in deze studiegebieden zullen ook de mogelijkheid hebben om maandelijks een verhoogde beurs (+500 euro) te ontvangen, bovenop de basisbeurs, tijdens het semester voorafgaand aan de succesvolle studie. (het aantal punten is meer dan 90% in alle hoofdvakgebieden).</p><p>Naast de studiebeurs ontvangen studenten die de bovengenoemde specialisaties volgen gratis van de Belgische overheid</p><p>A) Ziektekostenverzekering voor de gehele studieperiode:</p><p>Ziektekostenverzekering in geval van ziekenhuisopname, tandheelkundige reparatie, ambulance, bloedtransfusie, algemene ziektekostenverzekering (dokterskosten, medicijnen).</p><p>B) Een gratis abonnement voor openbaar vervoer voor de hele studieperiode in de bovengenoemde specialisaties (bus, tram, trein) in België.</p><p>C) Studenten die <strong>de staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> ontvangen, mogen niet meer dan 80 uur per maand of meer dan 800 uur per jaar in loondienst werken. <strong>De staatsbeurs van de student van het Koninkrijk België</strong> wordt toegekend als financiële garantie voor de zekerheid van de student tijdens de studieperiode, met als doel de werkuren van de student tijdens het studieproces te verminderen.</p><p>Tijdens de zomer, gedurende twee kalendermaanden (juni-juli of juli-augustus of juni en augustus, of gedurende 60 dagen in de zomerperiode van 1 juni tot 30 augustus), mogen studenten een willekeurig aantal uren werken. Het aantal uren dat studenten tijdens de zomer werken, wordt niet meegerekend of opgeteld bij de 800 uren die tijdens het schooljaar zijn toegestaan.</p><p>Onder deze voorwaarden hebben ouders van studenten recht op kinderbijslag voor de student tot en met de 25e verjaardag van de student (leerling), als de studenten bij hun ouders wonen.</p><p><strong>2. GRATIS ONDERWIJS AAN INSTELLINGEN VOOR HOGER ONDERWIJS IN BELGIË</strong></p><p>Onderwijs in de bovenstaande specialisaties is GRATIS in België.</p><p>Voorwaarde:</p><p>Studenten die gratis in deze specialisaties studeren en een <strong>staatsbeurs van een student van het Koninkrijk België </strong>ontvangen, zijn verplicht om op het einde van de volledige studieperiode gedurende 10 jaar (of 8.000 uren) op het grondgebied van België te werken in de gegeven tak van de economie in de behaalde specialiteit.</p><p>De studietijd in de hierboven vermelde beroepen wordt gelijkgesteld met de tijd van werkervaring in het beroep a rato van - studie (academische) uren x 0,5. (of x 1 voor artsen, verpleegkundigen, leraren en ingenieurs).</p><p>Studenten die hun studie tijdens een academische sessie stopzetten en niet langer in hun gekozen beroep willen studeren, moeten het collegegeld betalen voor de periode waarin ze hun studie stopzetten.</p><p><strong>GULDEN REGEL VAN DE ECONOMIE:</strong></p><p>Elke werkende persoon brengt de economie van een samenleving veel meer economisch voordeel, stabiliteit en ontwikkeling, welvaart voor de economie en de samenleving zelf, dan die samenleving in staat is om te betalen voor de arbeid van die werkende persoon. De arbeid van een gediplomeerd arts, leraar, ingenieur en wetenschapper is veel meer (hoger) waard dan de samenleving bereid en in staat is om zo'n specialist te betalen voor zijn onschatbare arbeid, ervaring en bijdrage aan de economie van de samenleving, omdat de samenleving niet in staat is om het niveau van de bijdrage van de arbeid van deze specialisten aan de economie van de samenleving in te schatten.</p><p>Daarom zal de bijdrage die de Belgische samenleving vandaag zal investeren in studenten in deze beroepen veel meer economisch en sociaal voordeel opleveren voor de Belgische samenleving zelf dan de waarde van het geld zelf dat geïnvesteerd wordt in de economische bescherming en ondersteuning van deze studenten, en in onderwijs in het algemeen.</p><p>Geld is een instrument voor de ontwikkeling van een deel van de economie en de veiligheid van de samenleving. Geld is veel minder waard dan de arbeid van een geschoold persoon die door dat geld gewaardeerd wordt.</p><p>Geld dat op de juiste manier wordt geïnvesteerd in het onderwijs van de samenleving zal de veiligheid van de samenleving zelf en haar welvaart garanderen.</p><p>Ik vraag u om dit over te brengen aan de Belgische minister van Arbeid en de Belgische minister van Economie.</p><p><br></p><p><br></p>